Saturday, December 24, 2011

Yang pasti didalam hidup ini...

Memang banyak sekali yang tidak pasti didalam hidup ini namun kita boleh menyatakan bahawa ada beberapa perkara yang pasti terjadi didalam hidup kita ini, antaranya ialah:
1.Yang bermula pasti akan berakhir: Hal/perkara ini dapat kita lihat atau perhati didalam banyak perkara. Yang paling nyatalah semua orang yang hidup didunia ini suatu hari nanti akan mati-masuk kedalam kuburan.
2.Harta-benda: Segala titik peluh kita utk bertungkus-lumus utk mengumpul harta-benda yg dianggap suatu "kekayaan" akhir-akhirnya kita tinggalkan begitu saja apabila kita meninggalkan dunia ini. Jadi, jangalah terlaku gila mencari harta-benda.
3.Kecantikan atau ketampanan kita tidak akan berkekalan kerana bila kita sampai  kpd tahap org tua-tua, muka dan wajah tetap berkeropot juga!
4.Kepintaran dan kepandaian kita pun ada hadnya kerana bila kita sudah benar-benar tua alias nyanuk, kita mana lagi pandai. Pelupa sudah bah!
5.Badan yang sihat dan tegap pun akan lenyak begitu saja. Ini pasti terjadi apabila kita mati dan badan kita menjadi rebut dan menjadi tanah. Jadilah....janganlah terlalu sombong kerana cantik atau tampan. Kerana semua itu akan berakhir.
Pendek kata, yang benar-benar  pasti yg akan terjadi didalam hidup kita ialah kita akan MATI BAH SUATU HARI NANTI. SEBAB ITU, SEDIA-SEDIALAH SEBELUM TERLAMBAT. Imanilah Tuhan Yesus sepenuh hati dan cintailah Tuhan Allah seiklas hati dan sayangilah sesama manusia dgn baik. Dan Bertobatlah dan buatlah yang baik-baik sebelum kematian menwarni kehidupan kita. Amin.

No comments: