Friday, October 25, 2013

Berkat Berdoa..

Kalau kita  percaya kepada Tuhan Allah maka, berdoalah selalu secara tetap dan konsisten dengan tujuan  untuk menyembahNya, memujiNya, memohon sesuatu daripadaNya, dan bersyukur kepadaNya atas segala perkara yang dinikmati didalam hidup ini.

Orang yang rajin berdoa biasanya lebih rendah hati, lebih penyabar, lebih menyayangi, lebih dermawan, jarang jatuh kedalam dosa-dosa yang berat, bersifat lebih jujur dan iklas, lebih setia, lebih mudah mengampuni, lebih bersopan didalam percakapan dan perbuatan, lebih menghormati dan mencintai sesama manusia tanpa mengira warna kulit, bangsa dan pegangan dan  lebih rajin membaca dan merenung Kitab Suci. Malah lebih daripada itu. Kerana ada orang beriman yang sungguh-sungguh luarbiasa. Misalnya melakukan kerja-kerja  amal dan kebajikan kepada orang lain lebih daripada kebiasaan orang lain.

Yaaa...demikianlah "BERKAT DAN PAHALA" yang Tuhan Allah berikan kepada orang-orang beriman yang rajin beribadat kepadaNya. Jestru itu, marilah kita mencuba sedaya-upaya supaya rajin berdoa agar kita lebih diberkati dan diredai oleh Tuhan Allah yang Maha Esa. Amin.

No comments: